Edukacja prozdrowotna w przedszkolu stanowi bardzo ważny element kształtowania i utrwalania prawidłowych nawyków zdrowego stylu życia w tym nawyków żywieniowych dzieci.
W ramach prowadzonej innowacji pedagogicznej dzieci z grupy Pszczółki poszerzały swoją wiedzę dotyczącą zdrowego stylu życia. Przedszkolaki rozumieją potrzebę zdrowego i prawidłowego odżywiania się.
Na zajęciach zapoznały się z piramidą zdrowego odżywiania, segregowały żywność na zdrową i niezdrową, utrwaliły nazwy warzyw i owoców, przygotowały „zdrowy owocowo – warzywny talerzyk”. Dzieci przypomniały sobie zasady dbania o higienę osobistą, potrafią dbać o zęby, wiedzą jak należy je czyścić i jakie mogą być skutki zaniedbania higieny jamy ustnej. „Pszczółki” znają różne formy aktywnego wypoczynku, rozumieją, że ruch na świeżym powietrzu to zdrowie.
Wybraliśmy się również do apteki. Dzieci zobaczyły że, od środka apteka kryje wiele fascynujących miejsc i rzeczy. Panie farmaceutki pokazały różne maści, krople, syropy, tabletki, kolorowe plastry, które pomagaj w walce
z chorobą. Przedszkolaki widziały w jaki sposób są poukładane leki. Okazało się, że bez ich odpowiedniej segregacji znalezienie ich byłoby bardzo trudne. ,,Pszczółki ‘ odwiedziła ’również pani pielęgniarka, która bardzo ciekawie opowiedziała o swojej pracy. Największe zainteresowanie wzbudziła torba
z którą pani do nas przybyła, a zwłaszcza jej wyposażenie, czyli aparat
do mierzenia ciśnienia, stetoskop, strzykawki i inne akcesoria medyczne. Pani pielęgniarka zademonstrowała dzieciom niektóre proste zabiegi, np. założenie opatrunku a nawet mierzenie ciśnienia. Były to ciekawe i bardzo pożyteczne doświadczenia .